In acest articol vom continua cu explicarea celorlalti termeni mai des intalniti in Google AdSense.
Click-through rate (CTR) – reprezinta un mod de a masura succesul unei campanii de adveritising online. Aceasta valoare se obtine impartind numarul de click-uri la numarul de afisari. De exemplu, daca un ad a fost afisat de 100 de ori iar utilizatorii au facut click de 2 ori pe el, atunci CTR-ul este de 2%.
Cost-per-click (CPC) – este suma pe care o plateste un advertiser pentru fiecare click pe care il face utilizatorul pe ad-ul sau. Atentie! Aceasta nu este suma care o primesti tu pentru fiecare click, este suma pe care o plateste cel care a pus ad-ul. Doar o parte din acesti bani iti revin tie, cealalta parte revenind celor de la Google.
Custom channel – un tool care iti permite sa vizualizezi rapoartele mai detaliat, putand astfel urmari performanta unor anumite pagini sau a unor anumite ad-uri. Intr-un articol viitor voi prezenta mai in detaliu cum poti folosi “channel“-urile custom
Effective CPM (eCPM) – iti permite sa compari veniturile pe care le obtii pentru diferite “canale”. Aceasta valoare reprezinta de fapt o estimare a venitului pentru 1000 afisari. Formula de calcul este simpla: se imparte suma castigata pana acum la numarul de afisari si se inmulteste cu 1000. De exemplu, daca ai un ad care ti-a adus 0.35$ din 50 de afisari, eCPM = 0.35$ / 50 * 1000 = 7$. Deci pentru 1000 de afisari s-ar putea sa castigi aproape 7$ din ad-ul respectiv (repet, asta este doar o aproximare).
Link unit – acestea reprezinta un tip de ad-uri care afiseaza o lista cu niste linkuri relevante relativ la continutul paginii. Atunci cand utilizatorul face click pe un link, este trimis catre o pagina care contine reclame asociate cu termenii respectivi. Insa tu vei fi platit doar daca utilizatorul face click pe aceste reclame, nu doar pe link-ul din pagina ta.
Section targeting – aceasta facilitate este foarte des trecuta cu vederea de incepatori, insa trebuie sa o ai in vedere daca vreti sa maximizati profitul din AdSense. In ce consta de fapt aceasta “facilitate”? Simplu. Dupa cum stii deja (sau cel putin ar trebui sa stii, daca ai citit celelalte articole pe care le-am scris), ad-urile care apar pe site sunt in legatura cu textul paginii respective. Dar daca vrei sa eviti anumite portiuni de text foloseste tag-urile <!– google_ad_section_start(weight=ignore) –> text pe care sa nu il ia in condiderare robotul atunci cand determina consinutul paginii tale <!– google_ad_section_end –> sau daca vrei sa specifici anumite portiuni de text pe care robotul sa le ia in considerare, foloseste tag-urile <!– google_ad_section_start –> text de luat in considerare <!– google_ad_section_end –>. Probabil te intrebi la ce este util acest lucru. Sa-ti dau un exemplu simplu. Sa spunem ca ai o pagina pe blog despre motociclete si vrei doar ad-uri despre motociclete, insa daca utilizatorii posteaza comentarii despre alte lucruri, este posibil ca ad-urile tale sa nu mai fie numai despre motociclete, ci si despre lucrurile pe care le posteaza utilizatorii, deoarece si acele texte fac parte din continutul paginii. Pentru a evita acest lucru, include intre tag-urile <!– google_ad_section_start –> si <!– google_ad_section_end –> continutul articolului si comentariile le puneti intre <!– google_ad_section_start(weight=ignore) –> si <!– google_ad_section_end –>.
Cam acestia sunt termenii esentiali pe care trebuie sa-i intelegi foarte bine inainte de a te apuca sa folosesti AdSense. Bineinteles, acestia sunt doar o parte din termenii pe care ii vei intalni in legatura cu AdSense. Pentru lista completa, viziteaza pagina suport a Google AdSense.
Related posts:


Postat in categoria
Tags:
Pentru mine e cam dificil sa-nteleg toate astea, dar sper sa invat mai multe caci trebuie.